fbpx

Teknikk | SkiErg stakemaskin

Stakemaskinen er jogging for overkroppen! Det er et fint alternativ til kondisjonstrening om du ikke vil belaste bena for mye, og det er fint for å holde skiformen ved like på sommeren.
2 / 5
Styrke
1 / 5
Mobiltet
1 / 5
Koordinasjon

I denne øvelsen bruker man både forside lår, magemuskler, rygg, bryst og armmuskulatur, men selv om man kjenner at det svir der så er det ikke nok belastning til at vi får en stor styrkeeffekt, det er hjertet som er hovedmålet med denne øvelsen. 

Grunnleggende teknikk SkiErg stakemaskin: 

Still inn motstanden på hjulet nede foran føttene dine. 

Stå ganske langt frem så draget blir ovenfra og ned. Trekk ned og få med magen på jobben. Overkroppen skal krumme seg i en liten crunch hvert drag. 

Pek albuene nedover og pass på så ikke armene kommer for langt unna kroppen. 

Unngå å dra for langt, en fin grunnregel er å ikke dra forbi knærne! 

Coach: Lars Henrik Neverdal Hegg

Vis eller legg igjen vurdering

Legg igjen en omtale

Vurdering for denne siden

0,0
Rated 0,0 out of 5
(0 vurderinger)
5 stjerner0%
4 stjerner0%
3 stjerner0%
2 stjerner0%
1 stjerne0%

Omtaler fra andre

Ingen har sagt sin mening ennå. Vær den første til å legge inn en vurdering.

Del med andre:

Relaterte innlegg